وبلاگ تفریحی

دانلود آهنگ، دانلود فیلم، دانلود عکس، اس ام اس

وبلاگ تفریحی

دانلود آهنگ، دانلود فیلم، دانلود عکس، اس ام اس

درخشش مشهدی ها در کسب فانوس های پنجمین جشنواره عمار

وحید تفریحی– پنجمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» شامگاه جمعه گذشته با برگزاری اختتامیه ای خلاقانه در تهران به کار خود پایان داد و طی آن برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره معرفی و تقدیر شدند که نگاهی به جمع برگزیدگان این جشنواره نشان از درخشش هنرمندان مشهدی دارد.

به گزارش خراسان، هنرمندان مشهدی امسال در بخش های مختلف جشنواره حضور فعالی داشتند و آن طور که دبیرخانه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار اعلام کرده است، در 5 بخش این جشنواره تقدیر شدند و فانوس های عمار را از آن خود کردند.

 فانوس عمار برای مستند "اهل سنت ایران"

یکی از موفقیت های اصلی هنرمندان مشهدی در پنجمین جشنواره عمار، دریافت فانوس طلایی بخش مستند توسط محسن اسلام زاده مستندساز فعال مشهدی برای مستند «اهل سنت ایران» بود. این مستند ۶٠ دقیقه ای، زندگی اهل سنت در ایران را به روایت احمدمصطفی، خبرنگار مصری به تصویر کشیده است.

 یک فانوس برای انیماتورهای مشهدی 

انیماتورهای مشهدی نیز که امسال حضور پر قدرتی در جشنواره عمار داشتند یکی از فانوس های جشنواره عمار را به خود اختصاص دادند. پویانمایی «رقص قاصدک ها» به کارگردانی و تهیه کنندگی وحید شاکری فانوس بخش پویانمایی را کسب کرد. این پویانمایی که در مرکز پویانمایی صبا تولید شده، روایتگر واپسین روزهای حیات شهید احمد کشوری و ماجرای آخرین عملیات نظامی وی در دوران دفاع مقدس است.

 2 لوح افتخار برای دو هنرمند شهر 

هنرمندان مشهدی در بخش های دیگری نیز به موفقیت دست یافتند. مستند «ایمان» به کارگردانی مسعود زارعیان لوح افتخار بخش مستند بیداری اسلامی و جهانی جشنواره عمار را به خود اختصاص داد. مستند «ایمان» زندگی طلبه مبلغ جوانی را روایت می کند که ناامید از جلب کمک نهادهای رسمی تبلیغی، اندوخته هایش را روی هم می گذارد و برای تبلیغ اسلام به آفریقا سفر می کند.

یکی دیگر از آثار شاخصی که از مشهد در جشنواره عمار شرکت کرده بود، فیلم «تابستان طولانی» به کارگردانی علی خزاعی فر و تهیه کنندگی سیاوش حقیقی و از تولیدات صداوسیمای مرکز خراسان رضوی بود که لوح افتخار بازیگری در بخش فیلم داستانی بلند را برای «روشنک سه قلعه گی» برای بازی در نقش «مادر حسن» در این فیلم به ارمغان آورد. این اثر که در بخش نگاه نو سی ویکمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد حاصل تلاش هنرمندان مشهدی است و در آن حسین طاهری، کیوان صباغ، روشنک سه قلعه گی و امیرحسین رفیعا ایفای نقش کرده اند.

علاوه بر این، تیزر مستند «چی بپوشم» ساخته مسعود زارعیان هم به عنوان برگزیده بخش اقلامی تبلیغی و تیزر جشنواره عمار مورد تقدیر قرار گرفت.

خراسان رضوی - مورخ یکشنبه  1393/10/21  شماره انتشار 18879

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.