وبلاگ تفریحی

دانلود آهنگ، دانلود فیلم، دانلود عکس، اس ام اس

وبلاگ تفریحی

دانلود آهنگ، دانلود فیلم، دانلود عکس، اس ام اس

کنار نگاه تو

چندین سال درد

خم به ابروی

این جهان نمی آورد

بار نگاه که بر میگردد

نگران آشفتگی می شوم

نه جاده ابری است

نه باران نمی دارد

بیستون از دل فرهاد

عشق می رباید

سنگ به تیشه خیانت می کند

بگذار آبها از آسیاب بیافتد

زمین نژلا دارد همین و بس

حالا بند کرده به مو هایش

بیچاره عسل که شیرین است

زخم گل ها بر سینه

هر زنبوری صبحدم دیده می شوند

ظاهری غلط انداز این آسمان دارد

بی شک باید به کشور مصر بروم

اهرام ثلاثه پیش بینی یک عشق کلاسیک را

برایم رقم زده اند

تو جنون همه ضعف های من هستی

با نگاهی از بی مهری

را ه حافظ از خیابان سعدی

تا انتهای میدان مولوی را می بندی

باز هم  یک قرن جلو ترم

راه من از کنار نگاه تو می گذرد

جزوات (درسنامه) گزینه دو مربوط به درس ریاضی ۲

جزوه و تست ریاضی ۲ و آمار و مدل سازی لینک دانلود لینک کمکی

درسنامه ریاضی ۲ – فصل ۱

لینک دانلود لینک کمکی

درسنامه ریاضی ۲ – فصل ۲ و ۳

لینک دانلود لینک کمکی

درسنامه ریاضی ۲ – فصل ۴

لینک دانلود لینک کمکی

درسنامه ریاضی ۲ – فصل ۵

لینک دانلود لینک کمکی

درسنامه ریاضی ۲ – فصل ۶

لینک دانلود لینک کمکی

درسنامه ریاضی ۲ – فصل ۷

لینک دانلود لینک کمکی

شاهکار تک تیرانداز ارتش سوریه

یگان‌های از ارتش و نیروهای مسلح ده‌ها از تروریست‌های داعش در ریف حسکه را به هلاکت رساندند و طی عملیات متمرکز خود تعدادی از خودروهای تروریستی حامل مسلسل‌های دوشکا را نابود کردند.

همچنین نیروهای ارتش بیش از ۶۰ تروریست از گروه تروریستی داعش در دیر الزور و حومه آن را از بین بردند.

در ریف درعا، ارتش سوریه عملیات خود در روستای صیدا و بصری الشام ادامه داد و ده‌ها از عناصر گروه‌های تروریستی را کشته و زخمی کرد و سلاح و تجهیزات نظامی آنان را نیز منهدم کرد. 

تحریف در نرم‌افزار قرآنی موبایل‌های هوشمند

این هشدار مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر در پی اخطاری بود که کارشناسان فناوری داده و اعلام کردند: برخی از کاربران موبایل‌های هوشمند که از نرم‌افزار «the holy quran» استفاده می‌کنند، از وجود تحریف آیات قرآنی در این برنامه خبر دادند.
از سوی دیگر، فعالان قرآنی با هدف آگاهی‌بخشی به کاربران این موبایل‌ها و هشدار نسبت به وجود تحریف در این نرم‌افزار، به راه‌اندازی پویش مقابله با تحریف اقدام کردند.
پویش مذکور این فناوری شیطانی را ساخته و پرداخته اسرائیلی‌ها  برای گسترش عقاید نادرست خود و ضربه‌زدن به اسلام توصیف کرده‌اند.

 

فرق ناصبی با وهابی در چیست؟

موضوع ناصبی بودن از ابتدای خلافت امام علی(ع) وجود داشته، به خلاف وهابیت که سابقه چندانی ندارد. ناصبی‌ها به حضرت علی(ع) ناسزا و لعن و نفرین ‌کرده و از حضرتشان برائت می‌جستند، اما بسیاری از افرادی که امروزه به نام وهابی‌ و سلفی شناخته می‌شوند، با آنکه بسیاری از فضائل و مناقب آن‌حضرت را که در قرآن و روایات آمده انکار می‌کنند، اما به حضرتشان احترام گذاشته و مانند ناصبی‌هایی چون بنی‌امیه و خوارج نهروان به ایشان دشنام نمی‌دهند، با این وجود، آنان به شدت با شیعیان اهل بیت بنای دشمنی گذاشته و از هر اقدامی علیه آنان فروگذار نمی‌کنند.
سنی سلفی؛ افرادی هستند که ادعای پیروی از پیشینیان صالح و یا صحابه و تابعین را دارند.

ابن ‌تیمیه مذهب سلفی‌گری را در قرن هفتم احیا کرد و آتش اختلاف را میان جهان اسلام شعله‌ور ساخت. پس از وی، شاگردش ابن ‌قیم برای زنده نگاه داشتن این اندیشه بسیار کوشید.
«سلف» در لغت به معنای «پیشین» و «گذشته» است. سلف، اصلی است که بر تقدم و سبقت دلالت دارد. پس سلف کسانی هستند که در گذشته بوده‌اند.[1] «سَلَفُ الرجل»؛ یعنی «پدران گذشته مَرد».[2]
با توجه به این تعاریف، سلف معنایی نسبی دارد؛ هر زمانی، سلفِ زمان آینده خود است و در برابر آن، «خَلَف» قرار دارد؛ به عبارت ‌دیگر، ما نسبت به آیندگان، «سلف» و نسبت به گذشتگان «خلف» شمرده می‌شویم.[3]
معنای متداول سلف نزد عموم مسلمانان، همان معنایی است که از ظاهر این لفظ استفاده می‌شود و هنگامی که «صالح» به آن اضافه گردد، به معنای گذشتگانی است که برای آیندگان مایه افتخار و سربلندی بوده‌اند. از این منظر، پیشینیان به سبب انتقال معارف اسلامی به نسل‌های بعدی و مجاهدت‌هایی که برای حفظ کیان دین متحمل شده‌اند، دارای ارزش و احترامند. البته بی‌شک نزدیکی به عصر بعثت نیز به سبب قداست پیامبر گرامی اسلام(ص)، خود عاملی برای احترام و عظمت گذشتگان شده است.

برخلاف ناصبی‌گری، سلفی‌گری در قرنهای اولیه بعد از اسلام وجود نداشته و این معنا در بدعتی ریشه دارد که ابن ‌تیمیه در قرن هفتم ایجاد کرد. وی برخلاف گذشتگان به مفهوم‌پردازی واژه «سلف» پرداخت و آن‌را در معنایی به‌کار برد که تا آن زمان، اندیشمندان اسلامی چنین معنایی را درباره سلف اراده نکرده بودند. مهم‌ترین بدعتی که ابن تیمیه و سپس سلفیان پس از او ‌بنیان نهادند، گسترش منابع تشریع به صحابه، تابعین و تابعین تابعین بود.
ابن ‌تیمیه گفته است: «سلف، کسانی هستند که در سه قرن اول اسلام زندگی می‌کردند و دارای تمامی فضایل بودند و آنان برای حل هر مشکلی، شایسته‌تر از سایرین هستند».[4]
وی سپس توصیه می‌کند: «بر شما باد به آثار سلف. آنان آنچه را موجب شفا و کفایت است، آورده‏اند و پس از آنها کسی چیزی که آنان ندانند، نیاورده است».[5]
درباره بعضی از معتقدات فرقه وهابیت سلفی نمایه «عقاید وهابیت»، سؤال 1480 را مطالعه کنید.

پی نوشت:
[1]. ابن فارس، احمد بن فارس، معجم مقاییس اللغه، ج 3، ص 95، قم، مکتب الاعلام الاسلامی‏، چاپ اول، 1404ق.
[2]. جوهرى، اسماعیل بن حماد، الصحاح، ج 4، ص 1376، بیروت، دار العلم للملایین، چاپ اول، 1376ق.
[3]. همان.
[4]. ابن تیمیه حرانی، أحمد بن عبد الحلیم، مجموع الفتاوى، ج 4، ص 157 – 158، مدینه، مجمع الملک فهد لطباعة المصحف الشریف، 1416ق.
[5]. همان.