شاید این جمله را تازگی ها بارها شنیده باشید که «همه چیز در حال چینی شدن است». از کالاهای بیدوام و بادوام ریز و درشت دوروبرمان که بگذریم، برخی از خوردنیها نیز اخیرا با برچسب چینی وارد کشورمان می شوند و این احساس را در ما تقویت می کند که چینی ش
دن در وجود ما هم رخنه کرده است. در چنین فضایی حتی کسانی که در مقابل خرید محصولات چینی مقاوم بودند، اکنون که در مقابل هجمه محصولات ارزان چینی قرار می گیرند، چارهای جز تسلیم شدن و خرید ندارند. این روند البته مختص به کشور ما نیست. ورود کالاهای چینی به کشورهای مختلف جهان و تصاحب بازارها در جای جای دنیا توسط این کالاها، اکنون به حقیقتی انکارناپذیر تبدیل شده است تا جایی که حتی برندهای بزرگ دنیا اقدام به احداث شعبه بزرگی در یکی از شهرهای چین کرده و به جای مقابله با جریان پرتلاطم «چینیسازی» با آن همراه شده اند تا از این رود خروشان ماهی خود را سید کنند.