وبلاگ تفریحی

دانلود آهنگ، دانلود فیلم، دانلود عکس، اس ام اس

وبلاگ تفریحی

دانلود آهنگ، دانلود فیلم، دانلود عکس، اس ام اس

روش 

وسایل آموزشی: کتاب فارسی خوانداری و ابزار نمایش شامل: لوازم نقاشی، کتاب قرآن، دوربین عکاسی، تعدادی کتاب داستانی و. . .   منابع انسانی یا آموزشی: نمازخانه ی مدرسه، تخته وایت برد و ماژیک. الگوی تدریس: ایفای نقش.

 

های تدریس:

سخنرانی

 

توضیحی، 

پرسش و پاسخ،گردش علمی. چینش کلاس: گروه های 5نفره خارج از کلاس در محوطه ی نمازخانه به صورت u . قبل از شروع: بعد از سلام و احپال پرسی، حضور و غیاب بررسی هوای نمازخانه،نور، دما(اگر مورد خاصی بود قبل از درس رفع شود) دخترای گلم می خوام مثل همیشه درس امروز رو با یک حدیث شروع کنم. 

 

 

 

حدیث امروز از امام صادق(ع)

است که می فرماید:

هر کس مسجدی بسازد،خداونددر

بهشت برای او خانه ای می سازد. ارزشیابی آغازین(تشخیصی):1-چه کسانی به مسجد رفته اند؟2-آیا نام مسجد محله ی خود را می دانید؟3-در مسجد چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟4-در مسجد چه فعالیتی انجام داده داده اید؟ ایجاد انگیزه: بچه ها با توجه به حدیث و سوالاتی که از شما پرسیدم حدس می زنید نام درس امروز چیست؟ دانش آموزان: مسجد معلم: آفرین بر شما و نام درس را بالای تخته می نویسد. 

 

 

 

مسجد محله ی ما

معلم:

دخترای خوب می خوام برای گروه ها یک اسم انتخاب کنم. 

شما با شنیدن نام مسجد یاد چه کلمه ای می افتید؟ دانش آموزان با اجازه ی معلم کلماتی را می گویند و آموزگار آن کلمات را روی کاغذ می نویسد. 

عبادت،

دعا،نیایش،نماز

سپس معلم کاغذ ها را تا می کند و از یکی از اعضای گروه که به عنوان سرگروه انتخاب شده می خواهد یک کاغذ بردارد تا نام گروه ها مشخص شود.

دخترای خوبم،  شعر قشنگی درباره ی مسجد پیدا کردم برای شما می خونم و شما بعد از من تکرار کنید. (هوش موسیقیایی) نزدیک خانه ی ما(بچه ها هر بارمصراع را تکرار می کنند) یک مسجد قشنگ است که از مناره هایش یانک اذان بلند است گلدسته های زیبا گویی طلایی رنگ است کز آن رنگ طلایی صوت قرآن بلند است گوید به ما موذن هر صبح و ظهر و هر شب برخیز ای مسلمان وقت تنگ است. 

 

 

 

ارائه ی ذزس جدید: گام اول و دوم:گرم کردن گروه و گزینش شرکت کنندگان.

بچه ها امروز درس رو در نمازخانه برگزار کردیم

چون مکان آن خیلی شبیه به مسجد است. 

می دونم خیلی ها مسجد رفتید برای کارهای مختلف منم با دوستان شما صحبت کردم تا چند تا از اون کارها رو تویک
نمایش کوتاه به شما نشان دهند. 

از گروه نمایش می خوام بیان کنار من بایستند.  

گام سوم:

پردازش صحنه دانش آموزان تعدادی وسیله که از قبل آماده شده بود بر می دارند و هر یک در جایگاه مخصوص خود می ایستند. 

دو نفر از دانش آموزان به عنوان نقش اصلی مادر و دختر جلوی جایگاه می ایستند و آماده ی اجرا می شوند.  گام چهارم:آماده کردن مشاهده گران 

بچه ها خوب به نمایش نگاه کنید به اتفاقاتی که می افتد خوب فکر کنید. 

اگر شما به جای بازیگران نمایش بودید چه کار نی کردید؟

نظر شما چیست؟ خوب است هر چه به ذهنتان می رسد یادداشت کنید. 

شاید اتفاقاتی که در نمایش می افتد قبلا برای شما افتاده باشد یا اینکه ساید با دیدن نمایش ایده ای به ذهن شما برسد. گام 5 ایفای نقش: مادر مسجد محله چقدر شلوغ است. این جا چه خبر است؟ مادر: زهرا جان این جا محل برکزاری کلاس های مختلف علمی و هنری است.    زهرا:مگر در مسجد کلاس برگزار نی شود. 

 

 

مادر:

بله دوست داری از کلاس ها دیذن کنی؟زهرا: بله

 

خیلی ذوست دارم. 

زهرا به اتفاق مادر حرکت می کند. 

زهرا:

مادر این بچه ها مشغول

چه کاری هستند؟

نادر: این افزاد مشغول عکاسی هستند این جا کلاس عکاسی است.  زهرا با اشاره به بازیگرانی که کتاب به دست ایستاده اند: این ها چه؟ مادر: دخترم این جا کتاب خانه ی مسجد است و بچع ها نشغول مطالعه هستند. 

 

 

 

 

ززهرا:

مادر میشه بقیه ی کلاسها را هم ببینیم. 

مادر:

بله دخترم. 

این جا کلاس قرآن است و این قسمت کلاس نقاشی. 

این کلاس ها در اکثر مساجد برقرار لست اما در فصل تابستان که اپقات فراغت دانش آموزان بیشتر است درر 

رمساجد این کلاس ها با عنوان پایگاه تابستانی با جدیت بیشتری برگزار می شود. 

زهرا:

چه

 عالی مادر من فکر می کردم در نسجد فقط نماز نی خوانیم حالا هم ذوست دارم دز این کلاس ها شرکت 

 

کنم. 

مادر:

حتما دخترم هر کلاسی دوست داری انتخاب کن. 

زهرا مشفول فکرکردن
می شود.  (

پایان نمایش تقویت هوش برون فردی) 

گام 6

بحث و ارزش یابی:

 

فریاد لبیک یا رسول‌الله مقابل سفارت فرانسه طنین انداز شد

خبرگزاری تسنیم


 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، تجمع‌کنندگان از اقشار مختلف دانشجویی و مردمی مقابل سفارت فرانسه در تهران با سر دادن شعارهایی "لبیک یا رسول‌الله"، "لبیک یا نبی الله"،"هیهات من الذله" ، "سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن"، "اقدام انقلابی"، "الله اکبر"، "مرگ بر فرانسه"، "مرگ بر هتاکین"، "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر انگلیس"، "داعش، شارلی پیوندتان مبارک" اعتراض خود را نسبت به اهانت صورت گرفته در یک نشریه فرانسوی به ساحت حضرت رسول اکرم(ص) اعلام کردند و خواستار پیگیری این مسئله از سوی وزارت امور خارجه شدند.

دور زدن تحریم‌ها با استفاده از ایرانیان خارج از کشور ممکن است

خبرگزاری تسنیم


 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، پانزدهمین جلسه کمیسیون نخبگان و آینده‌نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

 در این جلسه و در ادامه بررسی موضوع "مهاجرت نخبگان" ابتدا رئیس کمیسیون گزارشی پیرامون فرآیند و مراحل بررسی موضوع مهاجرت در کمیسیون ارائه کرد و سپس سید علی طباطبایی، معاون هماهنگی و جلب مشارکتهای شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور پرداخت.

در این گزارش ضمن انتقاد از عدم استفاده کامل از ظرفیت‌های کشور در عرصه بین الملل، بر لزوم بهره‌گیری از توانایی ایرانیان خارج از کشور به عنوان پل ارتباطی میان منافع ملی و منافع بین المللی تاکید شد.

 

ذخایر کاتیوشای جبهه آزادی‌بخش موجب پیروزی حزب‌الله در جنگ ۱۶ روزه شد

خبرگزاری تسنیم


 

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، دیدار احمد جبرئیل دبیرکل نهضت آزادی‌بخش فلسطین با علی‌اکبر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل صبح امروز در دفتر مشاورت امور بین‌الملل برگزار شد.

ولایتی در این دیدار با اشاره به موضع پیشین احمد جبرئیل در دهه 70 و در جمع علمای دمشق مبنی بر اینکه "من به اسلام باور دارم، اما نه اسلام شما بلکه اسلام امام‌خمینی(ره)"، اظهار داشت: کمک‌های شما در جنگ‌ 16 روزه صهیونیست‌ها و حزب‌الله قابل تقدیر است که موجب شد حزب‌الله برخلاف پیش‌بینی صهیونیست‌ها 16 روز در مقابل دشمن با شلیک کاتیوشا مقاومت کند و در حقیقت آقای احمد جبرئیل از ذخایر خود برای حزب‌الله سلاح ارسال کرد.

دبیرکل جبهه آزادی‌بخش فلسطین این دیدار گفت: امام‌خمینی(ره) مسئله "امروز تهران، فردا قدس" را طرح و تاکید کردند که اسرائیل باید محو شود و در آن زمان من با صدام رابطه داشتم و هنگامی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد و صدام دست به حمله علیه ایران زد، موجب شد تا در نامه‌ای به او تاکید کنم که این جنگ در خدمت استعمار و صهیونیزم است و هدف از آن تضعیف عراق و ایران است. 

وی با اشاره به دیدار خود با قذافی در زمان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، یادآور شد: در دیداری که با قذافی داشتم از او خواستم که موشک‌های اسکاد لیبی را برای دفاع ایران مقابل حملات عراق در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دهد. 

ترور جمعی از اعضای حزب الله توسط اسرائیل با همکاری تکفیری های سوریه

گروه بین الملل – رجانیوز
درپی حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به منطقه قنیطره ، تعدادی از نیروهای حزب الله شهید شدند.

به گزارش العالم، حزب الله لبنان در بیانیه ای با تایید این خبر اعلام کرد: گروهی از نیروهای مجاهد حزب الله هنگام بازدید از شهر "مزرعه الامل" در منطقه "قنیطره"، هدف حمله موشکی بالگرد دشمن صهیونیستی قرار گرفتند.

حزب الله لبنان تأکید کرد که در این حمله دشمن صهیونیستی، چند تن از نیروهای مجاهد حزب الله به شهادت رسیدند که اسامی آنان پس از اطلاع این موضوع به خانواده هایشان، اعلام می شود.

به گفته منابع خبر، در میان شهدا،"جهاد مغنیه" فرزند عماد مغنیه نیز دیده می شود.